صفحه اصلی
درباره ما
اخبار
مقالات
تماس با ما


بياييد روحيه ی خود مديريتی و اتکای به نفس و اعتماد را در دانش آموزان تقويت كنيم       |       منتظر نظرات شما عزيزان هستيم.       |       به وب سايت پيش دبستان و دبستان صدرا خوش آمديد.       |       مردان بزرگ مردد نمی شوند.       |      

مقالات

آخرین مقالات  | گروه های مقالات
گروه های مقالات : اينترنت و مدرسه
چگونه آموزشهای اينترنتی را بهبود بخشيم؟

۲۲ / ۸ / ۱۳۹۱

به طور کلي مسائلي که براي بهبود بخشيدن به آموزشهای اينترنتي به شما به عنوان يک مربي ، معلم و يا والدين ، کمک ميکند عبارتند از :

 اول از همه شما بايد به جوانان در مورد چگونگي استفاده صحيح و سالم از اينترنت را آموزش دهيد. در درجه دوم به اين جوانان آموزش ديده مي بايست راههاي مناسب گشت و گذاردر وب براي بدست آوردن نتايج دقيق تر و موثرتر را نشان داد.

پيشنهادات ما شامل دستورالعمل هاي زير مي شود:

1.بچه ها را از تهديد هاي احتمالي در اينترنت آگاه کنيد. همواره کساني هستند که با استفاده از اطلاعات شخصي ديگران در اينترنت باعث دردسر مي شوند. پس قبل از اين که کودکتان از اينترنت استفاده کند به او کاملا توضيح دهيد که در اشتراک گذاري اطلاعات خانوادگي و شخصي و ارتباط باافراد غريبه در اين فضاي مجازي نهايت دقت را داشته باشند. درست مانند زندگي واقعي.

2.پس از آموزش با کودکتان جستجو کردن در اينترنت را تمرين کنيد. زيرا ممکن است افراد در حين جستجو کردن با تهديدات احتمالي همچون يک پيشنهاد چيزي رايگان در قبال مبادله اطلاعات مواجه شوند. آنها بايد بياموزند که محتاط باشند.

3.به کودکتان بياموزيد در هنگام جستجو در وب ، نکته سنج باشد و عناوين را با جزئيات مربوطه ، جستجو کند. به عنوان مثال به جاي وارد کردن "زيستگاه ميمون" در قسمت جستجو ، " زيستگاه شامپازه آفريقايي " را وارد کند. با رعايت اين نکته جستجوي شما موثرتر خواهد بود.

4. به فرزندتان بياموزيد که ثبت نام کردن در هر سايتي لزوما باعث دسترسي ما به اطلاعات مفيدتري نمي شود. سايت هاي بي اثري که توسط افراد عادي راه اندازي شده نه سايت هايي که با برنامه ريزي کارشناسان و افراد تحصيل کرده تهيه شده است.

به اين صورت با در نظر گرفتن اين موارد آنها بهتر قادر به دريافت اطلاعات مفيد به صورت ايمن و سالم خواهند بود.

مترجم : مرجان عصاري